állatok
Játék célja: Egy-egy beszédhang rögzítése.
Résztvevők: 1-5 fő
Játék menete: A gyermek választ magának egy táblát, s leszedi róla az állatokat, illetve a katica esetében a pöttyöket, a bagolynál a tollakat. A felnőtt a rögzítési sorrendnek megfelelően mondja a gyermeknek a rögzíteni kívánt hangkapcsolatot, s amennyiben a gyermek helyesen ejtette felragaszthat egy állatot, pöttyöt, tollat a táblájára.
Variációk:
- Meghatározzuk a gyermeknek, hogy hová kell tennie az adott állatot/tollat stb. A felső sorba, a jobb oldali fa alá. Ebben az esetben a síkbeli tájékozódást is fejlesztjük.
- Amennyiben a grammatika fejlesztése a cél, a gyermektől elvárjuk, hogy rakja a megfelelő helyre az adott tárgyat, illetve a hol? Hová? Honnan? kérdésre is választ várunk.
- Sorozatinstrukció elhangzása után a gyermek több részfeladatból álló tevékenységet hajt végre.
Fejlesztési cél:
- beszédhangok rögzítése
- síkbeli tájékozódás fejlesztése
- grammatika fejlesztése
- relációs szókincs bővítése
- számfogalom kialakítása
- szeriális észlelés fejlesztése
- verbális memória fejlesztése